Like A Dream
D'Boss!

I want to be a better person for myself and my family, yes live is hard and also unique. I might not be perfect but i want to try to be one. Sometimes, i am a maniac myself. Truth, i am friendly. Talk to me anytime. Love comedy and i don't understand anything about love. Thanks.



Diary Myself Friendship Stuff



Contact me


Facts

No Matter How Difficult And Hard Something Is, I Will Alaways Be Positive And Smile Like An Idiot "Chanyeol"

Followers!


Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Owner & Edited Blog: EXO's Syazwani
Others:   

Andai Aku Seorang Pemimpin ..

Andai aku pemimpin hari ini,
nescaya aku sedih melihat rakyatku dalam kehinaan.
tiada tangan yang sudi memimpin,
tiada lampu yang tegar menyuluh,
tiada nasihat yang berani dilemparkan.

Andai aku pemimpin semalam,
Akan aku cuba mengubah nasib anak-anak muda,
yang ku rasa patut duduk di kerusiku suatu hari nanti,
ibu bapa ku kerah,
untuk menanamkan kebesaran Rabul'Izzati dalam diri anak-anak.
akan ku ikhtiar,
aku janji, aku janji wahai ibu pertiwi,

Andai aku pemimpin esok,
akan ku galas tugas besar dalam projek memanifesto sanubari,
sanubari anak-anak muda yang dahulunya hidup dalam palitan lumpur,
palitan minyak hitam yang mereka sangka daki yang boleh mereka tanggalkan.
Akan ku basuh minda mereka sehingga masjid lah destinasi mereka.
akan ku beri jaminan akan masa hadapan Negara membangun.

Namun akan ku berundur daripada tampuk kepimpinan,
jika anak-anak muda lebih relakan diri mereka dihina,
jika mereka rasakan diri mereka cukup mulia dalam palitan dosa,
jika dosa lebih mereka puja daripada pahala.
aku tawakal agar mereka temui jalan yang cerah ...

SELAMAT MENGUNDI . UNDILAH ORANG YANG BOLEH MEMIMPIN KITA KE JALAN ALLAH DAN TIDAK MEMISAHKAN IKATAN SILATURRAHIM YANG KITA JALINKAN. :)

 | Mari kita bersatu saudara seislam |